مجله بیمه

احراز نشانی پست

نحوه ثبت درخواست احراز نشانی آدرس پست، از طریق سامانه استعلام وضعیت آدرس پست، به نشانی اینترنتی gnaf.post.ir، بخش احراز نشانی مشتریان، امکان پذیر بوده و همچنین، نحوه پیگیری احراز نشانی آدرس پست، از طریق بخش پیگیری احراز نشانی مشتریان، اقدام نمود.

با توجه به اینکه نشانی اقامت مشتریان، برای بسیاری از شرکت ها و سازمان های پستی، از اهمیت بسزایی برخوردار، می باشد، سازمان پست نیز، جهت سهولت دریافت تاییدیه احراز نشانی آدرس پستی افراد، به صورت الکترونیکی، طرح سرویس احراز نشانی پست را اجرایی نموده است.

سرویس احراز نشانی آدرس پست، جهت احراز نشانی اقامت مشتریان حقیقی و یا حقوقی، سازمان و شرکت های پستی بوده و متقاضیان، می توانند از طریق ورود به سایت gnaf.post.ir، استعلام وضعیت آدرس مشتریان خود را به صورت غیر حضوری، دریافت نمایند.

با توجه به اهمیت نشانی پست مشتریان، برای شرکت های مختلف و سازمان های پستی، در ادامه، در خصوص احراز نشانی آدرس پست، نحوه ثبت درخواست استعلام وضعیت آدرس پست و همچنین، نحوه پیگیری احراز نشانی اقامت مشتریان پستی، مطالبی آورده شده است.

احراز نشانی آدرس پست

سرویس احراز نشانی آدرس پست، برای احراز نشانی اقامت اشخاص حقیقی و یا حقوقی می باشد که جهت استفاده از خدمات پستی، آدرس خود را به شرکت ها و یا سازمان های پستی، اعلام نموده اند. اداره های پستی و همچنین، دیگر ارگان ها نیز، می توانند، تمامی فرآیند های مرتبط با دریافت آدرس محل سکونت مشتریان خود را بدون نیاز به ارائه مستندات فیزیکی، از طریق این سرویس، انجام دهند.

سایت احراز نشانی آدرس پست، به آدرس gnaf.post.ir، توسط شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، جهت تسهیل و تسریع، دریافت استعلام وضعیت آدرس اقامت پستی مشتریان این سازمان و همچنین، نحوه پیگیری احراز نشانی افراد، به صورت غیر حضوری، طراحی و راه اندازی شده است. همچنین، ادارات مختلف، از جمله موسسات، بانک ها و غیره نیز، می توانند جهت اطمینان از صحت نشانی مشتریان خود، از خدمات این سرویس، بهره مند شوند.

لازم به ذکر است، متقاضیان دریافت استعلام وضعیت آدرس اقامت افراد، از طریق این سامانه می بایست، تعهد نمایند، اطلاعات دریافت شده را به صورت کاملا محرمانه تلقی نموده و در چهار چوب قرارداد منعقده و همچنین، برای نیازی که مجوز آن را اخذ نموده اند، استفاده نمایند و تحت هیچ عنوان، حق نشر و افشای این اطلاعات را نزد اشخاص ثالث، به هر حالتی اعم از رسمی، غیر رسمی، کتبی و یا شفاهی را نداشته و در صورت اقدام به هرگونه خلاف، مقررات قانون مجازات اسلامی، متوجه متقاضی اطلاعات خواهد بود.

 

افرادی که بسته پستی آن ها، به فرستنده بازگردانده شده و از فرآیند برگشت خوردن مرسوله، در اداره پست جمهوری اسلامی ایران، مطلع نمی باشند، می بایست هنگام ثبت اطلاعات خود به عنوان گیرنده بسته پستی، دقت لازم را داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *