مجله بیمه

معرفی سامانه مالیات بر ارزش افزوده my.tax.gov.ir

طبق قانون، مالیات بر ارزش افزوده باید به‌صورت فصلی و 3 ماه یکبار پرداخت شود. کسب‌و‌کارهای مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، وظیفه دارند تا 15 روز پس از پایان هر فصل به آدرس my.tax.gov.ir مراجعه کرده و مالیات خود را پرداخت کنند. در‌صورتی‌که پرداخت مالیات ارزش افزوده در مدت زمان قانونی پرداخت نشود، جریمه دیرکرد در پرداخت به مبلغ مورد‌نظر اضافه خواهد شد. پرداخت این مبالغ به‌صورت آنلاین از طریق سامانه مالیات بر ارزش افزوده امکان‌پذیر است. سامانه ارزش افزوده با این هدف راه‌اندازی شده است که خدمات دولت مانند استعلام و بررسی گواهی ارزش افزوده به‌صورت آنلاین انجام شوند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نباشد.

کاربران برای وارد شدن به این سامانه باید ابتدا از طریق سامانه ارزش افزوده ثبت‌نام خود را انجام دهند و نام کاربری و رمز عبور دریافت کنند. سپس نسبت به ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده اقدام نمایند. سامانه مالیات بر ارزش افزوده خدمات مختلفی را به صورت غیر حضوری به مودیان مالیاتی ارائه می‌کند که باعث شده بسیاری از امور مربوط به مودیان مالیاتی با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود.

ناگفته نماند مودیان مالیاتی قصد دریافت گواهینامه ارزش افزوده را دارند، باید از طریق بخش مدیریتی سامانه ارزش افزوده به آدرس www.evat.ir در منوی گواهینامه نام‌نویسی کنند. سپس گواهینامه ارزش افزوده این افراد پس از مدتی صادر خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *