مجله بیمه

پوشش های اضافی بیمه بدنه

خرید پوشش های اضافی بیمه بدنه با درخواست بیمه گزار و با پرداخت وجهی بیشتر از حق بیمه اولیه بدنه  امکان پذیر می باشد . پوشش های اضافی بیمه بدنه به شرح زیر می باشد.

این پوشش با پرداخت حق بیمه اضافی قابل استفاده می باشد و قطعات اصلی و لوازم نصب شده بر روی خودرو را تحت پوشش قرار می دهد. حق بیمه سرقت جزئی در شرکت های بیمه مختف متفاوت می باشد و معمولاً برای محاسبه سقف معین پوشش اضافی بیمه بدنه ، یک درصدی از ارزش خودرو را مد نظر گرفته می شود. به طور مثال بیمه بدنه ایران برای پوشش اضافی بیمه بدنه 20 درصد از ارزش خودرو را تحت پوشش قرار می دهد.

  • پوشش نوسانات قیمت بازار

با خرید پوشش نوسانات قیمت بازار اگر خسارتی وارد آید ،  با توجه به نوسانات بازار و تورم ، جبران خسارت مطابق با ارزش واقعی روز بازار خودرو از طریق بیمه بدنه صورت می گیرد. معمولاً حق بیمه اضافی که برای این نوع از پوشش اضافی لحاظ می گردد ، 20 درصد سرمایه بیمه شده می باشد.

  • پوشش مواد شیمیایی و اسید پاشی
  • پوشش بلایای طبیعی مانند زلزله ، سیل ، طوفان  

خساراتی که در اثر بلایای طبیعی مانند سیل ، زلزله ، طوفان و غیره به خودرو وارد می آید جزء پوشش اصلی بیمه بدنه نمی باشد. به همین خاطر برای تحت پوشش قراردادن خسارتهای ناشی از بلایای طبیعی می بایست پوشش اضافی بلایای طبیعی را با پرداخت حق بیمه اضافی خریداری نمود.

  • ایاب و ذهاب 

اگر خسارت به گونه ای باشد که منجر شود خودرو برای مدت طولانی در تعمیرگاه باشد و استفاده از خودرو برای مدتی امکان پذیر نباشد ، نمایندگی بیمه ایران- تهران از طریق بیمه بدنه مبلغی را به عنوان هزینه ایاب و ذهاب به مالک خودرو پرداخت خواهد کرد. مبلغی که بعنوان ایاب ذهاب زیان دیده پرداخت می گردد به صورت روزانه محاسبه می گردد.

متقاضیان محترم انواع بیمه نامه های بیمه ایران در تمامی مناطق تهران می توانند جهت بهره مندی از خدمات استعلام ، مشاوره رایگان ، خرید و تمدید بیمه نامه ها از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه به هر یک  از نمایندگی بیمه ایران در شرق تهران ، نمایندگی بیمه ایران در مرکز تهران و یا نمایندگی بیمه ایران در شمال تهران اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *