بیمه شخص ثالث

پس از ارسال اطلاعات کارشناسان ما در سریع ترین زمان برای مشاوره و ثبت بیمه با شما تماس می گیرند.

بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری برای تمام وسایل نقلیه زمینی مثل ماشین و موتور است. بیمه‌نامه شخص ثالث در واقع قراردادی است بین شرکت بیمه و خریدار برای جبران خسارات جانی (مثل آسیب به جسم یا فوت اشخاص ثالث) و مالی (مثل خسارت‌های وارد شده به خودروها در تصادفات) که به اشخاص ثالث وارد شده است. یعنی در این قرارداد مالک وسیله نقلیه، شخص اول یا بیمه‌گذار است. شرکت بیمه، شخص ثانی یا بیمه‌گر است که متعهد می‌شود در مقابل دریافت مبلغ حق بیمه شخص ثالث، هزینه‌های حادثه را طبق قرارداد جبران کند.

منظور از شخص سوم یا ثالث در بیمه شخص ثالث، تمام افرادی هستند که در حادثه مرتبط با خودرو، زیان جانی یا مالی دیده‌اند و تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرند. البته بیمه شخص ثالث یک پوشش هم برای خسارت‌های جانی راننده مقصر حادثه دارد که به آن بیمه حوادث راننده گفته می‌شود و همراه بیمه نامه شخص ثالث صادر می‌شود.

بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث ایران یکی از انواع بیمه خودرو ایران است. کاربرد بیمه‌نامه شخص ثالث جبران خسارت‌های جانی و مالی ناشی از تصادف به فردی غیر از راننده مقصر است. همچنین با خرید بیمه شخص ثالث ایران، اگر راننده مقصر حادثه در یک تصادف خودش آسیب جسمی ببیند، خسارت و هزینه‌های او با بیمه شخص ثالث پرداخت خواهد شد.

محاسبه بیمه شخص ثالث چگونه است؟
  • محاسبه بیمه شخص ثالث بیمه ایران بر اساس چند عامل انجام می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها، قیمت پایه بیمه ثالث است که هر ساله بیمه مرکزی آن را اعلام می‌کند. دیگر عوامل تعیین‌کننده قیمت عبارتند از:

    گروه خودرو بر اساس تعداد سیلندرها و ظرفیت
    موارد استفاده یا کاربری خودرو بر اساس شخصی یا باری بودن
    سال ساخت و کیلومتر کارکرد
    سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث ایران که از 40تا 800میلیون تومان را در برمی‌گیرد.
    نوع بیمه‌نامه به صورت عادی، روز شمار، ماه شمار و کوتاه مدت
    مدت بیمه‌نامه
    تخفیف‌های عدم خسارت خودرو و راننده
    تعداد خسارت‌های مالی، جانی و راننده
    مشخصات بیمه‌نامه قبلی

داشتن بیمه شخص ثالث برای چه کسانی الزامی است؟

طبق قانون، داشتن بیمه شخص ثالث برای تمامی دارندگان وسایل نقلیه موتوری (سواری، مسافری، خودروی بارکش، موتور سیکلت و …) الزامی است.

بیمه شخص ثالث ایران چه امکاناتی دارد ؟؟

پوشش‌های بیمه شخص ثالث شامل جبران خسارت‌های جانی و مالی به اشخاص ثالث و راننده مقصر تا سقف‌های تعیین شده است. برای خسارت‌های جانی،دیه ماه عادی 1200 و در ماه حرام 1600 می باشد.